دیپلماسی دیجیتال| هوش مصنوعی عرصهای برای یک رقابت تمدنی و فرهنگی است- گفتوگو
به دلیل اهمیت روزافزون هوش مصنوعی در فعالیتهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و لزوم مواجه فرهنگی درست با آن، رایزن فرهنگی ایران در قطر از چگونگی بهره مندی از این فناوری نوظهور صحبت کرد.
دیپلماسی دیجیتال| قواعد استفاده از هر برساخت تکنولوژیک را حدود فرهنگی کشور مشخص میکند- گفتوگو
فرانسه - پاریس: رایزن فرهنگی ایران در فرانسه درباره بهره برداری از هوش مصنوعی در عرصه فرهنگ و دیپلماسی فرهنگی گفت: هوش مصنوعی تنها ابزار انجام کار است. نه اپراتور است و نه متخصص امر و دست بر قضا ابزار بسیار خوبیست که باید درست و با اعمال هوش طبیعی در تصحیح یافته ها و تحلیل های آن مورد استفاده قرار گیرد.
مسیر سال| دیپلماسی فرهنگی ابزار قدرتمندی برای افزایش اعتماد به اقتصاد ایران است
وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لاهور - پاکستان گفت: رویکرد دستگاه دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نسبت به شعار سال «سرمایهگذاری برای تولید» باید هماهنگ با سیاستهای کلان اقتصادی و مبتنی بر ظرفیتهای فرهنگی کشور در عرصه بینالمللی باشد.
مسیر سال| گسترش فضای کسب و کار و افزایش درآمد عمومی یکی از نشانهگذاریهای جدی دیپلماسی فرهنگی است
رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با اشاره به تاثیر دیپلماسی فرهنگی در تحقق شعار سال و رونق سرمایه گذاری برای تولید در کشور، روایت واقعیت و ارائه اطلاعات روزآمد از ایران را مسیر اصلی در این زمینه دانست.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: سیاست خارجی بدون دیپلماسی فرهنگی اثربخش نخواهد بود
احمد راستینه ضمن تشریح ضرورت ارتقاء دیپلماسی فرهنگی و پارلمانی کشور، بهویژه با کشورهای همسایه، گفت: روابط دیپلماسی باید به صورت همهجانبه در دستور کار قرار بگیرد و دیپلماسی فرهنگی جهت انتقال پیام منطقی و مقاومت ملت ایران به جهان، یکی از الزامات راهبردهای سیاست خارجی است.
روایت روشن| «واکنشهای حمایتی از ایران در قاره آفریقا قابلتوجه است»
رایزن فرهنگی ایران در غنا از واکنش مردم آفریقا نسبت به جنگ تحمیلی 12 روزه و رویکردهایی که باید نسبت به ظرفیتهای فرهنگی و اقتصادی این قاره در کشورمان صورت گیرد، سخن گفت.
مسیر سال| «ذائقهشناسی در سرمایهگذاری برای تولید با کمک دیپلماسی فرهنگی صورت میگیرد»
رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در گرجستان درباره رویکرد نمایندگان فرهنگی ایران در خارج کشور در مورد تحقق شعار سال و رونق سرمایه گذاری برای تولید با کمک فعالیتهای فرهنگی بینالمللی ذائقه شناسی مخاطب را از مهم ترین بخشهای این کار دانست.
«اقدامات امروز سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در صدور فرهنگ ایرانی- اسلامی به دنیا بینظیر است»- نماینده مجلس
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و نقش آن در پیشبرد اهداف کشور در دیپلماسی فرهنگی گفت: اقداماتی که امروز سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سراسر دنیا انجام می دهد از جمله در حوزه صادرات محصولات فرهنگی و صدور فرهنگ ایرانی- اسلامی، در نوع خود بی نظیر است.
مسیر سال؛ «دیپلماسی فرهنگی ابزاری نرم و مؤثر برای دستیابی به اهداف سخت اقتصادی است»
رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در زیمبابوه درباره رویکرد دستگاه دیپلماسی فرهنگی در مورد سرمایه برای تولید و تحقق شعار سال، بر ارائه تصویر واقعی ایران به جهان تاکید کرد.









 
      
      
      
      
      
                                           
                                           
                                           
                                       
                                        
                                       
                                        
                                       
                                       