محمد حسین انصاری، رایزن فرهنگی ایران در بوسنی و هرزگوین:
افزایش علاقهمندی آژانسهای گردشگری بوسنیایی برای سفر به ایران
رایزن فرهنگی ایران در بوسنی و هرزگوین میگوید ایران برای گردشگران خارجی یک مقصد بکر و جذاب با فرهنگی غنی و آثار تاریخی بسیار است.
رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باره تایلند میگوید:
حکمت و احترام
وقتی درباره گسترش و ترویج اسلام در سرزمینی مانند تایلند، صحبت به میان میآید، برای برخی موضوع کمی غامض و پیچیده است. برای برخی هم عجیب و شاید دشوار. اما مهدی زارع بی عیب رایزن فرهنگی کشورمان مدتهاست که در این سرزمین زیبا همراه با مردم سختکوشاش، روزگار را سپری میکند و با فعالیتهای پرشمارش، توانسته است جایگاه مناسبی در میان اهالی فرهنگ آن سرزمین باز کند. او نکات و تجربیات کمتر شنیده شده ای را مطرح میکند.
کشیش صربستانی:
افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ تبلیغ آشکار شیطانپرستی و انحراف از دین بود
کشیش کلیسای ارتدوکس صربستان با اشاره به رسوایی افتتاحیه بازیهای المپیک ۲۰۲۴ و حمایت رئیس جمهور فرانسه از آن، گفت: این مراسم تبلیغ آشکار فراماسونری و شیطانپرستی خالص بود.
طراحان افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ تمدن فرانسه را زیر سؤال بردند
معاون بخش کلیسای پاتریارک مسکو با بیان اینکه مدیران افتتاحیه المپیک با توهین به مقدسات مسیحیت، تمدن خود را زیر سؤال بردند، گفت: باید افسوس خورد که در مرکز اروپا دیگر فرهنگ جایگاهی ندارد و بیدینی رشد کرده است.
رئیس گروه گفتوگوی ادیان و آیین های شرقی:
گفتمان دینی در مسیر مبانی عدالتگستری و ظلمستیزی است
فعال حوزه گفتوگوی ادیان، دیپلماسی دینی را در نظام بینالملل و حوزه عمومی فرهنگها و ملتها بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: دین در حوزه اجتماعی و فرهنگی در حوزه بین الملل پررنگ تر شده و دنیا شاهد موج پیشرونده بازگشت به دین و معنویت است.
اطلاع رسانی درست و تبلیغ مهمترین ابزار معرفی محصولات فرهنگی است
محصول فرهنگی در راستای معرفی فرهنگ و آیین و رسوم یک کشور، مانند یک ویترین عمل کرده و بدون آن، تبلیغ به شیوه گفتگو و تعاملات حداقلی تنزل پیدا میکند.
گفتوگو با فرامرزی به بهانه برگزاری نمایشگاه کتاب کاراکاس فرصتی برای معرفی فرهنگ و تمدن ایران
بیستمین نمایشگاه کتاب کاراکاس به روزهای پایانی خود نزدیک میشود. این نمایشگاه از 20 تیر تا 31 تیرماه 1403 که برابر با 10 تا 21 جولای 2024 است، در شهر کاراکاس در حال برگزاری است.
تقویت تولید علم در حوزه دیپلماسی فرهنگی
دومین شماره از پژوهشنامه دیپلماسی فرهنگی منتشر شد.
اقتصاد فرهنگ، اولویت نخست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
مدیرکل آسیا ـ اقیانوسیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: اولویت نخست سازمان در ارتباط با کشورهای همسایه، «رونق و اقتصاد فرهنگی» است.