وابسته فرهنگی ایران در استانبول:
تحریمهای ظالمانه بزرگترین چالش پیشروی صادرات محصولات فرهنگی است
رایزن فرهنگی ایران در آنکارا میگوید در حال حاضر بزرگترین چالش صادرات محصولات فرهنگی، بحث تحریمهای ظالمانه است. امروز فروش محصولات تجاری، فرهنگی و غیره به صورت الکترونیکی یا ازطریق گوشیهای همراه انجام میگیرد.
کارشناس مرکز مطالعات راهبردی روابط فرهنگی:
دیپلماسی فرهنگی امنیت ساز است
به گفته محمد صادق بیگلری، دیپلماسی فرهنگی، با ایجاد اعتماد درافکار عمومی، به شکل گیری اتحاد کمک کرده و از وقوع بحرانها جلوگیری می کند و این موضوع در رفاه و آسایش یک ملت، نقش مهمی خواهد داشت.
درخشش غرفه ایران در سی و سومین نمایشگاه بینالمللی کتاب دوحه
سی و سومین نمایشگاه بینالمللی کتاب دوحه از 20 تا 29 اردیبهشت ماه با شعار"بالمعرفة تبنی الحضارة" (تمدن با شناخت ساخته می شود )برگزارشد. دراین دوره ازنمایشگاه کتاب دوحه، غرفه ایران نیزحضور پررنگی داشت و مورد توجه مخاطبان قرارگرفت.
حسینی نیشابوری در مصاحبه با شبکه ازوزدای روسیه:
تبیین وضعیت ایران پس از حادثه ی شهادت ریاست جمهوری
جمهوری اسلامی ایران با اقتدار و صلابت، ذیل مدیریت حکیمانه رهبر عالی خود ، به راه پرافتخار خویش ادامه خواهد داد.
مصاحبه با نوید رسولی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان عنوان شد:
حفظ میراث مشترک برای دوستی بیشتر
نوید رسولی معتقد است ،اشتراکات فرهنگی میتواند پیوندهای عمیقی را میان مردم ایران و ترکمنستان ایجاد کند و روابط دوستانه را تقویت کند.
جایزه جهانی شهید صدر، پیوندی بین دیپلماسی فرهنگی کشور با نهادهای علمی است
یکی از داوران جایزه جهانی صدر، این رویداد را اتفاقی دانست که می تواند زمینه ساز ایجاد پیوند بین دیپلماسی فرهنگی کشور با نهادهای علمی و زمینه ای برای رویش نظریههای تازه و عرضه آنها باشد.
رئیس گروه مطالعات روابط فرهنگی بین المللی :
نشر فرهنگ در خارج از مرزها بر تقویت داخل مرزها اثر میگذارد
رئیس گروه مطالعات روابط فرهنگی بین المللی براین نظر است تامین اهداف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور درمحیط بین الملل میتواند در محیط داخلی بسیار اثرگذار باشد.
هایده رستمآبادی:
گفتوگوی بینادینی مؤثرترین شیوه از دیپلماسی فرهنگی است
رئیس گروه گفتوگوی اسلام با مسیحیت کاتولیک و یهودیت مرکز گفتوگوی ادیان و فرهنگهای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تبیین سند «گفتوگوی ادیان و آیینهای جمهوری اسلامی ایران»، گفتوگوی بینادینی را مؤثرترین مدل و شیوه در دیپلماسی فرهنگی دانست.
ایجاد شاهراهی برای صادرات محصولات فرهنگی در انتظار یک جهش همگانی است
مدیر انتشارات الهدی با اشاره به اینکه ایجاد شاهراهی برای صادرات محصولات فرهنگی، نیاز امروز کشور است، تاکید کرد که این موضوع، یک نهضت و جهش همگانی را انتظار می کشد.