رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هند:
محصولات فرهنگی باید در جامعه هدف معرفی شود/ تبادل محصولات فرهنگی از ارکان دیپلماسی فرهنگی است
به عقیده رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هند؛ نیاز است یک الگوی راهبردی بازاریابی محصولات فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران در خارج ازکشور تدوین شود، چرا که امروزه از دیپلماسی فرهنگی به عنوان «قدرت نرم» نام برده میشود. به طور مثال هویت سازی، برندسازی و تنوع بخشی در صدور کالاها و خدمات محصولات فرهنگی و ... .
پیروزی انتفاضه جهانی علیه اسرائیل ریشه در فرهنگ ایثار دارد
یک کارشناس فرهنگی در عرصه بین الملل معتقد است که در جنگ غزه، پیروز واقعی، محور مقاومت بود که توانست با فرهنگ ایثار، یک انتفاضه جهانی علیه اسرائیل برپا کند.
رایزن فرهنگی ایران در تونس مطرح کرد:
از لغو روادید تا ایجاد رونق گردشگری در ایران و تونس
کشور تونس در راستای تحکیم روابط با ایران و کمک به رونق صنعت گردشگری دو کشور، روادید گردشگری را برای ایرانیان دارای پاسپورت عادی لغو کرد تا بدین ترتیب، شهروندان ایرانی بتوانند تنها با تهیه بلیت رفت و برگشت هواپیما و رزرو هتل، در هر بازه ۱۸۰ روزه به مدت ۱۵ روز در تونس اقامت داشته باشند. این تصمیم به دنبال اقدام کشورمان در جهت لغو یکطرفه ویزای ایران برای شهروندان ۲۸ کشور از جمله تونس صورت گرفته است و از تاریخ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ اجرایی شده است.
رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران درصربستان:
دیپلماسی فرهنگی بدون محصولات فرهنگی معنایی ندارد
رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران درصربستان، یکی از مزیت های دیپلماسی فرهنگی را پیوندهایی عنوان می کند که فراتر از سیاست و اقتصاد برقرار می شود و می تواند وسیله ای بالقوه برای اعمال «قدرت نرم» باشد.
رایزن فرهنگی ایران در قطر:
محصولات فرهنگی باید بازتابی صادقانه و اصیل از فرهنگ و هویت ملی کشور باشد
رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قطر، براین نظر است که محصولات فرهنگی چون فیلم، موسیقی، ادبیات و هنر میتوان معرف فرهنگ، ارزشها و هویت یک کشور باشد و مبادله این محصولات در افزایش شناخت ملتها از یکدیگر اثر گذار است.
تفاهمنامههای مشترک ایران و تونس عملیاتی شود/ حمایت از فلسطین موضع مشترک دو کشور
رایزن فرهنگی ایران در تونس، سفر رئیسجمهوری این کشور به تهران و دیدار با رهبر معظم انقلاب را تاریخی عنوان کرد و گفت: دو کشور قرابت و اشتراکات فرهنگی دارند، باید تلاش کنیم تفاهمنامههای منعقد شده قبلی روی کاغذ باقی نماند و عملیاتی شود تا به آوردههای حقیقی و میدانی تبدیل شود.
عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تبیین کرد: نقش قدرت نرم در حوزه سیاست خارجی و عرصه دیپلماسی عمومی
در دیپلماسی عمومی، قدرت نرم، منبعی اساسی محسوب می شود و هر کشوری بتواند از قدرت نرم خویش در حوزه سیاست خارجی بهره گیرد در حوزه دیپلماسی عمومی نیز موفق تر خواهد بود.
وابسته فرهنگی ایران در استانبول:
تحریمهای ظالمانه بزرگترین چالش پیشروی صادرات محصولات فرهنگی است
رایزن فرهنگی ایران در آنکارا میگوید در حال حاضر بزرگترین چالش صادرات محصولات فرهنگی، بحث تحریمهای ظالمانه است. امروز فروش محصولات تجاری، فرهنگی و غیره به صورت الکترونیکی یا ازطریق گوشیهای همراه انجام میگیرد.
کارشناس مرکز مطالعات راهبردی روابط فرهنگی:
دیپلماسی فرهنگی امنیت ساز است
به گفته محمد صادق بیگلری، دیپلماسی فرهنگی، با ایجاد اعتماد درافکار عمومی، به شکل گیری اتحاد کمک کرده و از وقوع بحرانها جلوگیری می کند و این موضوع در رفاه و آسایش یک ملت، نقش مهمی خواهد داشت.