• 1404/08/06 - 12:43
  • 43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کارگاه «حجاب نورانی» برای دانش آموزان عراقی برگزار شد

بغداد- عراق: به مناسبت روز جهانی کودک و در سایه چالش‌های فرهنگی و اخلاقی که جامعه اسلامی در حال حاضر با آن مواجه است، کارگاه حجاب نورانی، برای گروه سنی ۹ تا ۱۱ سال در رایزنی فرهنگی ایران در عراق برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

این کارگاه توسط رایزنی فرهنگی ایران در عراق و با همکاری مؤسسه سیده العالم، مدیریت روابط عمومی و خدمات اجتماعی در سازمان حشد شعبی و با حضور دانش‌آموزان مدرسه خصوصی التکامل برگزار شد.

 

کارگاه حجاب نورانی در چارچوب برنامه‌های تربیتی با هدف تقویت ارزش‌های اسلامی در دل دختران از سنین پایین و توسعه آگاهی آنان از معنای حجاب، به دور از اجبار یا تلقین، برگزار شده است. این کارگاه برگزار شد تا مفهوم حجاب را به عنوان یک ارزش معنوی و زیبایی‌شناختی معرفی کند که بیانگر اعتماد به خدا، احترام به نظام الهی و عشق صادقانه به خالق است.

 

اهداف این کارگاه، تثبیت معنای حجاب به عنوان نماد کرامت و نور درونی، تقویت اعتماد به خدا در قلب دانش‌آموزان، از طریق درک این موضوع که تمام فرمان‌های او رحمت هستند، نهادینه کردن احترام به قوانین الهی که زندگی انسان را تنظیم کرده و به او آرامش می‌بخشد، ایجاد یک ارتباط عاطفی مثبت بین کودک و حجاب، از منظر عشق نه ترس و تصحیح مفاهیم نادرست پیرامون حجاب به شیوه‌ای تربیتی، ساده و دوست‌داشتنی عنوان شد.

همچنین اعتماد به خدا، احترام به قانون و ایجاد انگیزه از محورهای این کارگاه بود.

این کارگاه در انتقال مفهوم حجاب به دختران به شیوه‌ای دوست‌داشتنی که ایمان، عقل و عاطفه را در هم می‌آمیزد، سهم بسزایی داشت و تعامل مثبتی در میان دانش‌آموزان ایجاد کرد. این امر شرکت کنندگان را تشویق کرد که به حجاب به عنوان یک انتخاب آگاهانه و از روی محبت به خدا نگاه کنند، نه یک قید و اجبار. مداخلات و مشارکت‌های آن‌ها تأثیر گفتمان تربیتی آرام را در تثبیت مفاهیم صحیح دینی در یک مرحله سنی حساس که ارزش‌ها و اعتقادات در آن شکل می‌گیرد، منعکس کرد.

همچنین، این کارگاه به بحث در مورد رنج کودکان غزه در سایه شرایط دشوار انسانی و محرومیت آن‌ها از ابتدایی‌ترین حقوقشان به دلیل جنایات صهیونیست‌ها پرداخت؛ با هدف تقویت حس انسانی و همبستگی در میان دانش‌آموزان.

 

روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

. .

. .

About Us

The argument in favor of using filler text goes something like this: If you use arey real content in the Consulting Process anytime you reachtent.