محمت تازا اوغلو:
علاقهمندیم زبان فارسی در مرکز زبانهای خارجی آنکارا آموزش داده شود
رئیس مرکز آموزش زبانهای خارجی دانشگاه فنی اوستیم آنکارا، آمادگی این دانشگاه را برای اضافه شدن زبان فارسی به زبانهای آموزشی این مرکز اعلام کرد.
در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان و دانشگاه آستانه مطرح شد؛
اجرای طرح تربیت دانشجویان مسلط به زبان فارسی
طالبیمتین و سریک آزتایویچ ایرسالیف دیدار و موضوع اجرای طرح سه ساله تربیت 25 دانشجوی مسلط به زبان فارسی و امضای تفاهمنامه همکاری با دانشگاه آستانه، مورد تأکید قرار گرفت.
به همت رایزنی فرهنگی کشورمان؛
ضربالمثلهای فارسی روانه بازار نشر ایتالیا شد
کتاب «حکمت ضرب المثلهای فارسی؛ پُلی بین فرهنگها» برگرفته از کتاب امثال و حکم استاد علی اکبر دهخدا در قالب طرح تاپ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در ایتالیا وارد بازار نشر این کشور شد.
حضور پر رنگ ایران در «بازارچه خیریه دیپلماتیک» آنکارا
سفارت و رایزنی فرهنگی کشورمان در آنکارا با راه اندازی دو غرفه نسبت به معرفی جاذبههای فرهنگی متنوع ایران، صنایع دستی و آداب و سنن ایرانی حضور پر رنگی در بازارچه خیریه دیپلماتیک آنکارا داشتند.
بنابر استقبال گسترده ارمنستانیها از زبان و فرهنگ فارسی؛
کتابخانههای شهرداری ایروان به آموزش زبان فارسی پرداختند
در پی استقبال شهروندان ارمنستانی از زبان و فرهنگ و ادب فارسی، کلاسهای آموزش زبان فارسی به کتابخانههای شهرداری ایروان نیز رسید.
تأکید بر توسعه همکاریهای علمی ـ دانشگاهی میان ایران و اندونزی
وبینار بینالمللی دانشگاه اسلامی دولتی کِرینچی با عنوان «توسعه مدیریت آموزش اسلامی: مقدمهای بر فرهنگ آموزش اسلامی در ایران و اندونزی» برگزار شد.
افزایش همکاریها و تعاملات فرهنگی بین ایران و قزاقستان
در دیدار سرکنسول و وابسته فرهنگی ایران در آلماتی با رئیس دانشگاه نورمبارک قزاقستان، بر ضرورت افزایش همکاریها و تعاملات فرهنگی بین ایران و قزاقستان تأکید شد.
افتتاح کتابخانه دیجیتال و اتاق ایرانشناسی در بصره
کتابخانه دیجیتال و اتاق ایرانشناسی در مرکز پژوهش و آموزش زبان فارسی وابستگی فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه بصره افتتاح شد.
آموزش خوشنویسی در کتابخانه ادبیات خارجی روسیه
در جریان سلسله برنامههای روزهای فرهنگ و هنر ایران در روسیه، کارگاه آموزشی خوشنویسی در کتابخانه ادبیات خارجی این کشور برگزار شد.
