سفر به اربعین؛ نمایشگاهی از شور و شیدایی بیانتها در اسلامآباد برگزار شد
به ابتکار رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسلامآباد پاکستان، نمایشگاه مجازی «عکسهای منتخب اربعین حسینی(ع)» طراحی، تولید و منتشر شد.
اربعین در فراسوی مرزها؛ شاعران بلخ و سرپل از عاشورا سرودند
آئین اختتامیه یازدهمین کنگره شعر و ادبیات عاشورایی افغانستان با حضور علما، بزرگان، شاعران و نویسندگان از ولایات بلخ و سرپل در مدرسه یحیی بن زید(ع) شهر سرپل برگزار شد.
روابط فرهنگی ایران و ارمنستان
رایزنی فرهنگی کشورمان در ارمنستان در گزارش جدید خود به موضوع روابط فرهنگی ایران و ارمنستان و زمینههای تقویت تعاملات فرهنگی، علمی و هنری بین دو کشور پرداخته است.
ایرانیان خارج از کشور برای شرکت در یک رویداد هنری فراخوانده شدند
رویداد «ایران در قاب اربعین» ویژه ایرانیان خارج از کشور با شعار «پیادهروی جهانی، روایت ایرانی؛ هر کسی که ایران را در قلب خود دارد، دعوت است» فراخوان اش را منتشر کرد.
ایران و سنگال افقهای جدیدی در چاپ و نشر ادبی و فرهنگی میگشایند
علیرضا وزین رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سنگال و عبداللهی فوده نجون رئیس «انتشارات آبیس» در دفتر انجمن نویسندگان سنگال دیدار کردند.
ایران و افغانستان در زمینههای فرهنگی و آموزشی توافق کردند
سید روح الله حسینی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کابل میزبان مولوی حسیبالله صاحبزاده رئیس ارتباط خارجی و تأمینکنندگان وزارت معارف امارت اسلامی بود.
زبان فارسی به موکب داران راهپیمایی اربعین آموزش داده شد
با توجه به فرارسیدن ایام اربعین حسینی و نیاز مبرم به برقراری ارتباط مؤثر موکب داران و عموم مردم عراق برای تعامل با زائران ایرانی، دوره فشرده آموزش زبان فارسی با شرکت فراگیران با هدف ارتقای مهارت مکالمه روزمره ویژه خدمترسانی در مواکب اربعین در رایزنی فرهنگی کشورمان در بغداد برگزار شد.
همکاریهای ایران و اندونزی در حوزه آموزش فنی و حرفهای گسترش مییابد
محمدرضا ابراهیمی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی و زاهر یحیی رئیس سازمان اهل بیت(ع) اندونزی موسوم به «ابی» دیدار و گفتوگو کردند.
استعمارگرایی نو
«خانم ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه دارای رتبه دیپلماتیک سفیر فوقالعاده و تامالاختیار، مقالهای با عنوان «استعمارگرایی نو» پیرامون امپریالیسم هوش مصنوعی نوشته که در آن، به هوش مصنوعی با ساختاری برگرفته از تفکر نواستعماری با سازوکارهای جدید وابستگی میپردازد و از منظر او، یک معماری به شکل اساسی متفاوت از کنترل، در حال شکلگیری است که در آن کنترل بیرونی میتواند در بافت شخصی روانشناسی فرد ادغام شود و انتخاب آگاهانه و مقاومت را دور بزند.