• 1404/03/13 - 14:08
  • 69
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

همکاری‌های علمی ـ فرهنگی ایران و اندونزی افزایش می‌یابد

محمدرضا ابراهیمی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی در دیدار رئیس و معاون مؤسسه WPCitra در محل سفارت ایران در جاکارتا، بر توسعه همکاری‌های علمی ـ فرهنگی تأکید کرد.

خیرول رئیس مؤسسه ضمن ارائه معرفی کامل از حوزه فعالیت‌‌های مؤسسه  WPCitraتوضیحاتی درباره سابقه‌ی برگزاری نمایشگاه‌های علمی و دانشگاهی در شهرهای مختلف اندونزی ارائه کرد.

وی اشاره کرد که این شرکت از سال ۱۹۸۸ در حوزه برگزاری نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها و انتشارات صنعتی فعال بوده و یکی از شرکت‌ های پیشگام در زمینه‌ی معرفی ظرفیت‌های دانشگا هی و فناوری دراندونزی به شمار می‌رود.

نمایشگاه‌هایی چون نمایشگاه بین‌المللی آموزش و آموزش حرفه‌ای (IIETE) نمایشگاه حلال اندونزی (HIITS)، نمایشگاه فناوری‌های کشاورزی و غذایی  (AFE)و نمایشگاه نانو، صنایع شیمیایی، فولاد و انرژی از جمله رویدادهای سالانه‌ی این شرکت هستند که با مشارکت نهادهای دولتی و خصوصی برگزار می‌شوند.

خیرول با تأکید بر اهمیت معرفی ظرفیت‌های علمی جمهوری اسلامی ایران، پیشنهاد حضور ایران در یکی از نمایشگاه‌‌های بین‌‌المللی آموزش عالی که در ماه نوامبر آینده در اندونزی برگزار خواهد شد را مطرح کرد و آن را فرصتی مهم برای گسترش روابط علمی، دانشگاهی و فناوری دانست. 

رایزن فرهنگی ایران نیز، ضمن قدردانی از فعالیت‌ های علمی و نمایشگاهی شرکت WPCitra بر آمادگی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری‌‌های مشترک در حوزه نمایشگاه‌های آموزش عالی و فناوری تأکید کرد. 

وی پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای مشترک با محوریت بخش خصوصی و با هدف تسهیل همکاری‌‌های علمی بین دانشگاه‌های دو کشور را مطرح کرد و اظهار داشت: با وجود ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و فناوری موجود در ایران به‌ ویژه در حوزه‌هایی چون نانو تکنولوژی، همکاری‌های علمی میان ایران و اندونزی می‌تواند وارد مرحله‌ای جدید و راهبردی شود.

ابراهیمی همچنین به جایگاه برجسته جمهوری اسلامی ایران در منطقه در حوزه علوم نوین اشاره کرد و پیشنهاد برگزاری نمایشگاه مشترکی با حضور دانشگاه‌‌ها و مراکز پژوهشی ایران و اندونزی را برای معرفی توانمندی‌های دو کشور در حوزه‌‌های علوم کاربردی، نوآوری و فن ‌آوری ارائه کرد.

روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

 

. .

. .

About Us

The argument in favor of using filler text goes something like this: If you use arey real content in the Consulting Process anytime you reachtent.