• 1404/06/08 - 08:05
  • 53
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

بانکوک؛ میزبان بزرگ‌ترین رویداد گیمینگ تاریخ آسیای جنوب‌شرقی

در یک تحول تاریخی برای صنعت بازی‌های رایانه‌ای در جنوب شرق آسیا، دو رویداد بزرگ gamescom Asia و Thailand Game Show اعلام کردند که با ادغام توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود، بزرگ‌ترین رویداد بازی منطقه را برگزار می کنند.

این همکاری تحت عنوان gamescom asia x Thailand Game Show شناخته  و از ۱۶ تا ۱۹ اکتبر ۲۰۲۵ در مرکز همایش‌های ملی ملکه سیریکیت بانکوک بر پا می شود و وعده‌ی یک تجربه منحصربه‌فرد برای فعالان صنعت و علاقه‌مندان بازی‌ها را می‌دهد.

gamescom Asia که نخستین بار در سال ۲۰۲۱ در سنگاپور برگزار شد، توانست در مدت کوتاهی به یکی از مهم‌ترین بسترهای تجاری و مصرفی B2B و B2Cدر صنعت بازی تبدیل و در آخرین دوره‌ی خود در سال ۲۰۲۴، این نمایشگاه بیش از ۴۰ هزار بازدیدکننده از ۷۸ کشور و ۱۷۷ غرفه‌دار را جذب کرد.

از سوی دیگر، Thailand Game Show سابقه‌ای طولانی‌تر و از سال ۲۰۰۶ تا امروز همواره به‌عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه بازی در تایلند شناخته شده به‌طوری که در سال ۲۰۲۴ بیش از ۱۸۵ هزار بازدیدکننده و ۵۰ غرفه‌دار در آن حضور و اکنون ترکیب این دو قدرت به معنای خلق پلتفرمی جامع برای تجارت، نوآوری و سرگرمی در سطح منطقه‌ای و جهانی است.

مدیران و برگزارکنندگان هر دو رویداد این همکاری را نقطه‌عطفی مهم و بانکوک با داشتن فرهنگی غنی و جامعه‌ی پرشور گیمرها بهترین مکان برای آغاز این فصل تازه پیدا خواهد کردو این اتحاد را جهشی بزرگ برای صنعت بازی در تایلند است که با حمایت دولت و نهادهای دیجیتال می‌تواند جایگاه این کشور را به‌عنوان یکی از قطب‌های اصلی بازی‌های رایانه‌ای در آسیا تثبیت نماید.

علاوه بر این، سازمان ترویج اقتصاد دیجیتال تایلند (depa) نیز بر اهمیت این رویداد برای توسعه استعدادها، سرمایه‌گذاری جهانی و همکاری‌های نوآورانه تأکید کرده است.

رویداد ۲۰۲۵ قرار است ترکیبی از بخش‌های متنوع و جذاب باشد که از جمله بخش تجاری برای ارتباط ناشران، توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران، کنفرانس تخصصی صنعت بازی با حضور کارشناسان بین‌المللی و منطقه خواهد بود.

این رویداد شامل نمایش جدیدترین بازی‌های AAA و مستقل، برگزاری مسابقات ورزش‌های الکترونیکی (Esports)، رقابت‌های کوسپلی و تجربه‌های زنده خواهد بود.

چنین برنامه‌ریزی گسترده‌ای نشان می‌دهد که gamescom asia x Thailand Game Show علاوه بر یک نمایشگاه، جشنواره‌ای کامل برای تمام بخش‌های صنعت بازی خواهد بود.

این همکاری مشترک با مشارکت سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ صنعت برگزار و از جمله Koelnmesse به‌عنوان یکی از مهم‌ترین برگزارکنندگان نمایشگاه‌های جهانی، Show No Limit بنیان‌گذار Thailand Game Show و شرکت رسانه‌ای پیشرو در تایلند، و انجمن صنعت بازی‌های آلمان (game) که مالک برند gamescom  که سابقه‌ای طولانی در گردهم آوردن ناشران، استودیوها و برگزارکنندگان رویدادهای بین‌المللی دارد.

ادغام gamescom Asia و Thailand Game Show یک همکاری ساده نیست؛ بلکه نمادی از رشد و بلوغ صنعت بازی در آسیا به شمار می‌رود واین اتحاد ضمن تقویت جایگاه بانکوک در عرصه جهانی، فرصت‌های بی‌سابقه‌ای برای گیمرها، توسعه‌دهندگان، سرمایه‌گذاران و حتی نهادهای دولتی فراهم و بدون شک گامی بزرگ به سوی آینده‌ای روشن‌تر برای صنعت بازی‌های رایانه‌ای در منطقه است.

نمایشگاه gamescom asia x Thailand Game Show یک رویداد منحصربه‌فرد در قالب B2B2C است که برندها را به یکی از سریع‌ترین بازارهای در حال رشد صنعت بازی، یعنی جنوب شرق آسیا، متصل و این رویداد ترکیبی از دو بخش اصلی منطقه سرگرمی (B2C) که محلی برای معرفی تازه‌ترین بازی‌ها، برگزاری تورنمنت‌های ورزش‌های الکترونیکی و تعامل مستقیم با گیمرها و علاقه‌مندان و منطقه تجاری (B2B) که بستری حرفه‌ای برای توسعه‌دهندگان آسیایی و ناشران بین‌المللی به منظور ایجاد ارتباطات تازه و کشف فرصت‌های همکاری محسوب می‌شود.

در بخش سرگرمی، شرکت‌ها می‌توانند تازه‌ترین عناوین خود را معرفی کرده، دموهای بازی و محتوای دیجیتال خود را به نمایش بگذارند و به طور مستقیم با طرفداران در ارتباط باشند و این بخش فرصتی عالی برای جلب توجه مصرف‌کنندگان و دریافت بازخورد فوری از آن‌هاست وهمچنین پخش آنلاین رویداد باعث می‌شود برندها دسترسی گسترده‌تری در سطح جهانی داشته باشند.

از سوی دیگر، بخش تجاری نمایشگاه امکان گفت‌وگو و همکاری میان بازی‌سازان و ناشران جهانی را فراهم و برندها می‌توانند با طراحی غرفه‌هایی متناسب با هویت و پیام خود، در رقابت جهانی بدرخشند و جایگاهشان را در صنعت بازی تقویت می نمایند.

این رویداد مزایای بسیاری برای شرکت‌کنندگان از جمله می‌توان به فرصت ارتباط با کل جامعه بازی‌های رایانه‌ای، گسترش شبکه تجاری و یافتن شرکای جدید، الهام‌بخشی برای نسل آینده توسعه‌دهندگان، دریافت بازخورد مستقیم از گیمرها و همچنین بازتاب رسانه‌ای گسترده در سطح داخلی و بین‌المللی اشاره نمود.

افزون بر این، شرکت‌ها می‌توانند در روزهای تجاری با تصمیم‌گیران کلیدی تعامل و در روزهای مصرف‌کننده به طور مستقیم با طرفداران خود در ارتباط باشند.

نکته مهمی که برگزارکننده، شرکت Koelnmesse، به آن اشاره دارد هشدار درباره‌ی پیشنهادهای غیرقانونی برای فروش فهرست بازدیدکنندگان و غرفه‌داران است که این شرکت تأکید کرده که تمامی داده‌های بازدیدکنندگان تحت قوانین سخت‌گیرانه حفاظت از اطلاعات ذخیره  و هرگز به اشخاص ثالث منتقل نخواهد شد.

در مجموع، حضور در gamescom asia x Thailand Game Show فرصتی استثنایی برای برندها و فعالان صنعت بازی است تا ضمن تعامل مستقیم با گیمرها، در یکی از مهم‌ترین بازارهای جهان جایگاه خود را تثبیت و این نمایشگاه پلی میان کسب‌وکار و سرگرمی و جایی که آینده بازی‌ها شکل می‌گیرد و فرصت‌های تازه‌ای برای رشد و نوآوری پدید می‌آید.

روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

. .

. .

About Us

The argument in favor of using filler text goes something like this: If you use arey real content in the Consulting Process anytime you reachtent.