• 1404/06/29 - 13:01
  • 75
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

روس‌ها با گیاهان دارویی و معطر ایران در مسکو آشنا شدند

با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، کارگاه آشنایی با گیاهان دارویی و معطر ایران به نام «ایران سرزمین عطرها و رایحه‌های اصیل» توسط حسین خساف مفرد، مدیر شرکت خلاق «آرومد» از پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان با حضور 28 شرکت‌کننده روس برگزار شد.

در ابتدای این برنامه، مسعود احمدوند رایزن فرهنگی کشورمان گفت: ایران سرزمینی پر از شگفتی‌هاست و یکی از آنها گنجینه‌ای از گیاهانی با قابلیت ساخت انواع داروها در زمینه‌های مختلف درمان و زیبایی است.

وی گردشگری تخصصی در حوزه گیاهان دارویی و معطر را یکی دیگر از بسیار جاذبه‌های ایران دانست و افزود: شما علاقمندان با سفر به ایران از نزدیک با این حوزه تخصصی که شامل کشت، پرورش، جمع‌آوری، فرآوری و مدیریت پس از برداشت است، آشنایی بیشتری پیدا می‌کنید و خود سفیری برای ترویج این بخش از داروها و رایحه‌های سرزمین ما ایران خواهید بود.

حسین خساف ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون آخرین یافته‌ها و نتایج تحقیقات انجام‌شده در زمینه گیاهان دارویی و معطر ایران، با در اختیار گذاشتن نمونه‌هایی از روغن‌های گیاهی با خواص دارویی که بخشی از 2300 گونه گیاهان معطر و دارویی در ایران محسوب می‌شوند، شرکت‌کنندگان در این کارگاه را با برخی خواص اندام‌های آنها در درمان بیماری، زمان رویش این گیاهان، روش‌های تبدیل آنها به داروی مؤثر، نحوه طبقه‌بندی بر اساس اثر و شکل مصرف آشنا ساخت.

سپس در بخش دوم این کارگاه، مخاطبان روس با طریقه تبدیل گیاهانی خاص به عطرهای پرطرفدار آشنا شدند، همچنین درباره دسته‌ای از آنها که برای بهتر کردن مزه و رایحه داروها به کار برده می‌شوند و دارای اثر ضدعفونی‌کننده نیز هستند گفتگو شد و مدیر شکرت خلاق آرومد به سوالات حضار پاسخ گفت.

پایان‌بخش این کارگاه، آزمون طعم و رایحه دمنوش‌های ساخته شده از گیاهان دارویی ایرانی توسط شرکت‌کنندگان در کارگاه و گوش سپردن به نوای سنتور ایران بود که توسط امیر ختایی نواخته شد.

شرکت «آرومد» از بدو تاسیس، با هدف اصلی توسعه صادارت گیاهان دارویی و معطر و عرضه مناسب محصولات این بخش به بازارهای بیرونی، تاکنون به صورت تخصصی فعال بوده و در بخش دیگری از فعالیت خود، برگزاری رویدادهای تخصصی بخش داروهای گیاهی و معطر در محیط بین‌المللی را در دستور کار دارد همچنین توسعه حوزه گردشگری در پروژه‌های مختلف از جمله اقدامات این شرکت خلاق است.

روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی 

 
 

 

. .

. .

About Us

The argument in favor of using filler text goes something like this: If you use arey real content in the Consulting Process anytime you reachtent.