• 1404/09/30 - 14:13
  • 70
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

ایران و اوگاندا نقشه راه همکاری‌های دانشگاهی را ترسیم کردند

با هدف بررسی زمینه‌های همکاری مشترک علمی و دانشگاهی بین ایران و اوگاندا و بنابه دعوت رئیس دانشگاه بین‌المللی آوانس (Avance International University)، مجید صفار سفیر جمهوری اسلامی ایران از این دانشگاه آوانس بازدید کرد.

در ابتدای این بازدید که محسن آقالو کارشناس سیاسی سفارت و عبدالله عباسی رایزن فرهنگی کشورمان حضور داشتند، نشستی با حضور کاتو کیماتا جوشوآ؛ رئیس دانشگاه بین‌المللی آوانس و 8 تن از مسئولین ارشد و اعضای هیأت علمی دانشگاه شامل پیتر سیمبوآ، ابراهیم کالما کیمرا، فرانسیس آدپو و حمزه شعبان و خانم‌ها موهاوه چاریتی، استر نامویومبا، مریم کامبدا و بتی ماتیجیکو برگزار شد.

در این نشست، کاتو کیماتا جوشوآ؛ رئیس دانشگاه بین‌المللی آوانس به تاریخچه تأسیس، فعالیت‌ها و اهداف آموزشی و درمانی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه آوانس یک مؤسسه آموزش عالی بخش خصوصی و مستقل با مساحت حدود سه هکتار زمین است که در سال 2016 توسط یک کارآفرین اوگاندایی به نام ماجوا. ک. تأسیس شده و در اختیار مدیریت جدید دانشگاه قرار گرفت.

این دانشگاه توسط شورای ملی آموزش عالی اوگاندا به رسمیت شناخته شده و از سال 2017 شروع به پذیرش دانشجو نموده است. تاکنون 1824 دانشجو از این دانشگاه فارغ التصیل شده‌اند و هم اکنون نیز حدود 900 دانشجوی مقاطع کاردانی و کارشناسی در شش دانشکده تخصصی علوم پزشکی، حقوق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت کسب و کار، آموزش علوم انسانی و تحقیقات و انتشارات مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به دستاوردهای ایران در زمینه های متنوع علمی، دانشگاهی، آموزشی و درمانی، جهت انجام همکاری‌های مشترک با ایران ابراز امیدواری داشت و جهت انجام همکاری‌های تحقیقاتی، تکمیل کادر هیأت علمی و ساخت مسجد دانشگاه درخواست همکاری کرد.

مجید صفار سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا، با اشاره به تاریخ و تمدن هفت هزار ساله ایران، بخشی از پیشرفت‌های کشورمان در حوزه های علمی و فناوری را بیان کرد.

وی افزود: دانشگاه‌های ما در دنیا در سطح بسیار مطلوبی قرار دارند و همواره آمادگی لازم جهت همکاری با کشورهای دیگر در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه علمی و دانشگاهی را داریم.

روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

 

 

. .

. .

About Us

The argument in favor of using filler text goes something like this: If you use arey real content in the Consulting Process anytime you reachtent.