• 1404/09/20 - 09:39
  • 23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دهمین دوره آموزشی سفیران جوان فرهنگ و تجارت در آنکارا برگزار شد

دهمین دوره آموزشی سفیران جوان فرهنگ و تجارت در سال فرهنگی ایران – ترکیه 2025 با حضور معاون وزیر تجارت جمهوری ترکیه، اوزگور ولکان آغار، استاندار آنکارا، واسیپ شاهین، رئیس دانشگاه فنی اوستیم، مراد یولک، رئیس انجمن مستقل صنعت‌گران و بازرگانان آنکارا، فاتح بیلال یولک، سفرا و نمایندگان دیپلماتیک کشورها و معاون رایزنی فرهنگی ایران در دانشگاه اوستیم آنکارا برگزار شد.

در همین ارتباط، هفته گذشته آزمون نهایی دوره برگزار شد و ۵ دانشجو که بالاترین امتیازات علمی و عملی را کسب کرده بودند که به‌ عنوان برگزیدگان این دوره معرفی شدند.

در میان شرکت‌کنندگان بین‌المللی، نفر اول این دوره، خانم آیدا یامی، دانشجوی ایرانی رشته مهندسی پزشکی دانشگاه باشکنت ترکیه بود که موفق شد بالاترین امتیاز را کسب کند و عنوان برترین دانشجو را از آن خود سازد. این موفقیت نشان‌دهنده توانمندی علمی و شایستگی دانشجویان ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی است.

براساس بیانیه رسمی انجمن مستقل صنعت‌گران و بازرگانان شاخه جوانان، این پروژه صرفاً یک دوره آموزشی در حوزه تجارت خارجی نیست؛ بلکه پلی برای برادری، فرهنگ، مشارکت و پیوندهای انسانی، بستری برای تربیت نسل جدیدی از سفیران فرهنگی و اقتصادی ترکیه، فرصتی برای ایجاد شبکه‌سازی بین‌المللی دانشجویان نخبه است.

در حاشیه مراسم، غرفه‌هایی برای نمایش فرهنگ کشورها برپا شد. غرفه فرهنگی ایران شامل نمایش صنایع دستی، غذاهای سنتی و آثار فرهنگی بود که مورد استقبال مقامات و میهمانان ویژه مراسم از جمله معاون وزیر تجارت ترکیه قرار گرفت.

این غرفه به همت دانشجویان ایرانی و با حمایت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا اجرا شد.

برگزاری دهمین دوره برنامه «سفیران جوان فرهنگ و تجارت» نشان‌دهنده توجه ترکیه به تربیت نسل جدیدی از فعالان اقتصادی بین‌المللی است. حضور موفق دانشجویان ایرانی، به ‌ویژه کسب رتبه نخست در این دوره، فرصت ارزشمندی برای تقویت همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی و علمی میان ایران و ترکیه فراهم می‌آورد.

همچنین، نقش‌آفرینی دانشجویان ایرانی در بخش فرهنگی مراسم، معرفی مؤثری از هویت و فرهنگ ایرانی و نمونه‌ای از دیپلماسی عمومی دانشجویی به شمار می‌رود.

روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

 
. .

. .

About Us

The argument in favor of using filler text goes something like this: If you use arey real content in the Consulting Process anytime you reachtent.