• 1404/04/09 - 12:49
  • 40
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

مقامات اندونزیایی از ایران برای مقاومت در برابر تجاوز و پاسخ به رژیم صهیونیستی تمجید کردند

مراسم افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی تحول مدارس شبانه‌روزی اسلامی با شعار «مدارس شبانه‌روزی اسلامی ممتاز به سوی اندونزی طلایی: اتحاد سنت، نوآوری و استقلال» در هتل شهید شهر جاکارتا برگزار شد.

در این مراسم که محمدرضا ابراهیمی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران حضور داشت، مقامات عالی‌رتبه اندونزی از جمله رئیس کمیته برگزاری کنفرانس، وزیر هماهنگ‌کننده توانمندسازی جامعه و معاون پیشین ریاست جمهوری این کشور ضمن تمجید از جایگاه جمهوری اسلامی ایران در ترویج علوم اسلامی و پاسخ به رژیم صهیونیستی در برابر تجاوز به خاک ایران گفتند ایران قهرمان و پیروز جنگ خواهد بود.

مقامات اندونزیایی برای ملت ایران دعا کردند و ابراز امیدواری داشتند که درگیری‌‌ها و جنگ‌ به زودی به پایان برسد.

سیف‌الله معصوم، رئیس کمیته برگزاری کنفرانس تأکید کرد که این گردهمایی با هدف احیا، بازتعریف و توسعه مدارس شبانه‌روزی اسلامی برگزار می‌شود تا این نهادهای سنتی بتوانند ضمن حفظ هویت اصیل خود، از نوآوری‌های معاصر برای پاسخگویی به نیازهای جامعه مدرن بهره‌مند شوند. شعار محوری این کنفرانس – اتحاد سنت، نوآوری و استقلال – پیامی روشن برای آینده‌ای روشن‌تر در آموزش دینی در اندونزی به همراه دارد.

مواضع حزب بیداری ملی و دستگاه اجرایی

عبدالمهیمن اسکندر، رئیس حزب بیداری ملی (PKB) و وزیر هماهنگ‌کننده توانمندسازی جامعه، در سخنرانی خود اذعان داشت که مدارس شبانه‌روزی اسلامی در شرایط کنونی از توان رقابت جهانی کافی برخوردار نیستند، اما ویژگی استقلال آنان، پتانسیلی عظیم برای تحول است.

وی با ابراز نگرانی از برخی کاستی‌ها، از دولت، روحانیون و صنعتگران خواست تا دست در دست هم، ظرفیت‌های علمی موجود را شناسایی و متصل کنند تا مدارس شبانه‌روزی بتوانند به خوشه‌های تحول‌آفرین آموزشی تبدیل شوند.

اسکندر به موفقیت‌هایی اشاره کرد که از طریق همگرایی نهادهای آموزشی با صنعت به دست آمده است و تأکید کرد که این مسیر باید به صورت جدی در مدارس شبانه‌روزی نیز دنبال شود.

نگاه معاون سابق ریاست جمهوری به تحولات آموزشی

در ادامه، معروف امین، رئیس شورای حزب PKB و سیزدهمین معاون رئیس جمهور اندونزی، در سخنانی ارزشمند تأکید کرد که مدارس شبانه‌روزی اسلامی باید به نهادهای آموزشی متحول و خلاق تبدیل شوند. او به قاعده مشهور «المحافظه علی القدیم الصالح و الاخذ بالجدید الاصلح» اشاره کرد و گفت که این رویکرد سنتی-نوگرا، به مدارس شبانه‌روزی امکان می‌دهد که در برابر چالش‌های زمانه ایستادگی کرده و تحول آفرین باشند.

واقعیت‌های میدانی و چشم‌انداز پیش رو

نصرالدین عمر، وزیر دین و امام بزرگ مسجد استقلال نیز ضمن تأیید سخنان فوق، خاطرنشان کرد که اگرچه امکانات مدارس شبانه‌روزی اسلامی، به‌ویژه در مناطق دورافتاده، بسیار محدود است و برخی معلمان تنها با حقوقی ناچیز (کمتر از ۱۲ یورو در ماه) فعالیت می‌کنند، اما خروجی‌های این مدارس به‌ویژه در قالب طلاب نخبه‌ای که از دانشگاه‌های معتبر فارغ‌التحصیل می‌شوند، گواهی بر کارآمدی و اصالت این نهادهاست.

حمایت وزارت آموزش و آینده‌نگری علمی

عبدالمعطی، وزیر آموزش ابتدایی و متوسطه، نیز از برنامه‌های تحول‌آفرین در مدارس شبانه‌روزی اسلامی حمایت کرد و گفت که سنت‌های قوی این مدارس باید با علوم جدید، فناوری، مهندسی، هنر و ریاضیات ترکیب شود تا بتوانند با قدرت به مسیر توسعه ادامه دهند. او تأکید کرد که این مدارس ظرفیت آن را دارند که در هر شرایطی تاب آورده و پیشگام باشند.

نماینده ایران برای روز دوم کنفرانس

یکی از بخش‌های این کنفرانس، دعوت رسمی از حجت‌الاسلام محمد شریفانی مدیر جدید مرکز اسلامی جاکارتا با هماهنگی رایزنی فرهنگی کشورمان بود. وی برای روز دوم کنفرانس به عنوان سخنران در سمپوزیوم علمی دعوت شدند تا تجربه ایران در زمینه حوزه‌های علمیه و آموزش علوم اسلامی را ارائه دهند.

شریفانی در سخنان خود به ویژگی‌های برجسته ساختار آموزشی حوزه‌های علمیه در جمهوری اسلامی ایران اشاره و نحوه تلفیق سنت و دانش نوین در نظام حوزوی ایران را به تفصیل تشریح کرد.

روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

  •  
. .

. .

About Us

The argument in favor of using filler text goes something like this: If you use arey real content in the Consulting Process anytime you reachtent.