• 1404/06/25 - 08:25
  • 39
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

جشن عید میلاد النبی(ص) در بنگلادش؛ پیامبر(ص) برای ما مسلمانان و کل بشریت الگو است

مراسم جشن عید میلاد النبی(ص) بعد از برپایی نماز جمعه با حضور و سخنرانی سیدرضا میرمحمدی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش از سوی هیأت امنای حسینیه میرپور داکا برگزار شد.

میرمحمدی با تبریک 1500 مین سال میلاد پیامبر خاتم حضرت محمد مصطفی(ص) و ولادت فرزند گرامی آن حضرت، امام جعفر صادق(ص) گفت: طبق تعریف قرآن کریم پیامبر اسلام(ص) برای همه ما مسلمانان و بلکه برای همه بشریت بهترین الگو (اسوه حسنه) است و این ویژگی و خصوصیت، مهمترین نکته درس آموزی از وجود مبارک و حیات پر خیر و برکت آن حضرت برای همه انسان‌ها در مسیر پیروی از اوست که در آیه 21 سوره احزاب به آن اشاره شده است.

رایزن فرهنگی کشورمان تأکید کرد: الگو بودن پیامبر اعظم اسلام برای ما مسلمانان و کل بشریت در تمام جنبه‌های زندگی فردی و اجتماعی آن حضرت است و ما بر حسب ظرفیت وجودی و سعه روحی خود باید تا آنجا که می‌توانیم سیره آن حضرت در قول و فعل و حرف و عمل را در زندگی خود جاری و پیاده نمائیم.

میرمحمدی به بیان ویژگی اصلی و اساسی پیروان پیامبر(ص) بر اساس آیه 29 سوره فتح پرداخت و گفت: طبق این آیه پیروان پیامبر(ص) باید "اشداء علی الکفار و رحماء بینهم" باشند و این امر مهم، رمز تحقق واقعی اتحاد و اتفاق همه مسلمانان با همه مذاهب مختلف است و پیروزی آنان را در مواجهه با جبهه دشمن و صف کفر و نفاق تضمین می‌کند.

وی تصریح کرد: ما به این ویژگی بارز و برجسته پیروان پیامبر(ص)، در مقطع کنونی که جهان اسلام و مسلمانان مورد هجمه قدرت‌های سلطه گر غربی و عامل جنایت و نسل کشی آنان یعنی رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا قرار گرفته‌اند بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم و برای حل و فصل مشکلات جهان اسلام، خصوصا حل مسئله فلسطین و غزه که امروزه مسئله اصلی و اول جهان اسلام و همه مسلمانان است، باید به مضمون این آیه کلیدی و راهگشا عمل کنیم.

میرمحمدی یادآور شد: به عبارتی می‌توان گفت که شاخصه اصلی تشخیص پیرو واقعی و حقیقی پیامبر(ص) از پیرو غیر حقیقی آن حضرت در عمل به مضمون این آیه است و اگر مسلمانی با برادران و خواهران مسلمان خود رئوف و مهربان نباشد و با کفار جبهه مقابل سرسختی و شدت بخرج ندهد، مسلمان واقعی و حقیقی نیست.

روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

. .

. .

About Us

The argument in favor of using filler text goes something like this: If you use arey real content in the Consulting Process anytime you reachtent.